Artėjant žiemai, daugeliui vairuotojų aktualu sužinoti, kokie nauji modeliai pasirodė rinkoje, kokios žieminės padangos yra tikrai kokybiškos ir labiausiai tinka mūsų platumų žiemoms. Šios žinios jiems padės ne tik apsispręsti, bet ir neapsirikti renkantis padangas. „Egzotikos“ specialistai, remdamiesi ekspertų iš Suomijos pernai metais net 4 savaites vykdytų bandymų ir nuodugnių tyrimų rezultatais, patars vairuotojams ir padės jiems apsispręsti, kokias padangas verta pasirinkti. Akivaizdu, kad skandinaviškos žiemos sąlygomis iš bandytų minkštos gumos padangų akivaizdžiai išsiskiria 5 gamintojų padangos:
- Bridgestone Blizzak Nordic
- Nokian Hakkapeliita R
- Michelin X-Ice Xi2
- Continental Conti Viking Contact 5
- Gislaved Soft Frost 3
Mes ir rekomenduotumėme rinktis iš šių padangų, tačiau, prieš apsisprendžiant galutinai, siūlytumėme atsižvelgti į kai kurias, mūsų manymu, būtent Lietuvos vairuotojams labai svarbias minėtų padangų savybes. Jeigu Skandinavijoje prioritetai teikiami žieminių padangų savybėms ant ledo ir sniego, tai mūsų klimato sąlygomis yra ypač svarbu, kokias savybes jos demonstruoja ant šlapio asfalto, nes mūsų keliai žiemą dažniausiai būna šlapi, o ledo pasitaiko retai ir paprastai visos minkšto gumos mišinio padangos ant ledo jaučiasi puikiai. Tačiau ant šlapio asfalto skirtumai tarp įvairių padangų yra gana dideli tiek stabdant, tiek esant ekstremalioms situacijoms, kai reikia staigiai manevruoti. Todėl, renkantis padangas važinėjantiems Lietuvoje, siūlome ypač atkreipti dėmesį į žieminių padangų savybes ant šlapios kelio dangos.
Esant dabartinei ekonominei situacijai, ypač svarbi savybė – pasipriešinimas riedėjimui, nes tai nemenka dalimi nulemia kuro sąnaudas. Lygindami su ekonomiškiausiomis ir blogiausiai teste pasirodžiusiomis padangomis „apauto“ automobilio kuro sąnaudas, gauname net 4% kuro sąnaudų skirtumą. Turint omenyje, kad minkšto gumos mišinio padangos rida yra apie 40 000 km, reiškia, jog viena padanga
per jos eksploatacijos laiką gali „pabrangti“ 140 ir daugiau litų, o visas komplektas – 562 litų ir daugiau* (skaičiuojant, kad kuro vidutinės sąnaudos yra 10 litrų šimtui kilometrų, kuro kaina 3,60 lito už litrą: 40000/100x10x3,60x3,9%=562,00 Lt). Išanalizavę Test World testų rezultatus ir įvertinę kainos bei kokybės santykį „Egzotikos“ specialistai vairuotojams, kurie šiai žiemai renkasi minkšto gumos mišinio padangas, ypač rekomenduoja Bridgestone Blizzak Nordic ir Nokian Hakkapeliitta R.
* skaičiavimai atlikti, remiantis 2008 m. žieminių padangų bandymų Test World poligone rezultatais.
Stabdymas su ABS važiuojant ledu (stabdymo kelias metrais) |
|
Michelin |
61,0 |
Nokian |
61,0 |
Bridgestone |
62,0 |
Continental |
62,0 |
Gislaved |
62,5 |
Vredestein |
66,5 |
Continental 810* |
73,0 |
ABS sistemos veiksmingumas ir padangų sukibimas su ledu buvo tiriamas važiuojant 50 km/h greičiu ir staigiai stabdant. Tyrimas kartotas tris kartus esant skirtingai oro temperatūrai. Lentelėje pateikiamas trijų bandymų vidurkis. |
Stabdymas su ABS važiuojant šlapiu asfaltu (stabdymo kelias metrais) |
|
Continental 810* |
30,3 |
Gislaved |
37,5 |
Michelin |
38,9 |
Bridgestone |
40,0 |
Nokian |
40,6 |
Vredestein |
41,4 |
Continental |
44,1 |
Padangų sukibimas su šlapiu asfaltu buvo tiriamas važiuojant 80 km/h greičiu šlapiu asfaltu ir staigiai stabdant. Tyrimas kartojamas tris kartus esant skirtingai oro temperatūrai. Lentelėje pateikiamas trijų bandymų vidurkis. |
„Briedžio“ testas važiuojant šlapiu asfaltu (kelias metrais) |
|
Continental 810* |
22,2 |
Michelin |
29,0 |
Bridgestone |
29,9 |
Nokian |
30,6 |
Gislaved |
31,0 |
Continental |
31,1 |
Vredestein |
31,9 |
Testo metu važiuojant šlapiu asfaltu buvo imituojama staiga kelyje atsiradusi kliūtis. Ją buvo bandoma apvažiuoti staigiai stabdant. Lentelėje pateiktas stabdymo manevruojant kelias metrais. |
Pasipriešinimas riedėjimui (degalų sąnaudų padidėjimas proc.) |
|
Bridgestone |
0,0 |
Michelin |
0,2 |
Nokian |
0,4 |
Vredestein |
1,5 |
Continental |
2,0 |
Gislaved |
2,1 |
Continental 810* |
3,9 |
Teste buvo vertinama, kaip gerai padangos rieda. Įsibėgėjus iki tam tikro greičio automobiliai riedėjo laisva eiga iki visiško sustojimo. Buvo matuojamas sunaudotas degalų kiekis. Geriausių padangų pasiektas rezultatas imtas kaip pavyzdinis. Kitų padangų rezultatas – tai daugiau sunaudotų degalų kiekis procentais. |
* Continental TS810 kieto gumos mišinio padanga teste naudota kaip kontrolinė, palyginti kieto ir minkšto gumos mišinio padangas.
Informacija iš egzotika.lt